Review: Infinity Operacion Icestorm

//Review: Infinity Operacion Icestorm

Review: Infinity Operacion Icestorm


Operation: Icestorm es el primer juego básico para Infinity de Corvus Beli. Os presentamos nuestra propia valoración.


Operation: Icestroms in the frist basic game for Infiniti by Corvus Belli. We wrote a review.

Hace ya algunas semanas que apareció Operacion Icestorm. La primera incursión de los muchachos de Corvus Belli en el mundo de los juegos básicos. Como era de esperar ha habido opiniones para todos los gustos. Como siempre, aquí tenéis la nuestra, un tanto particular.

Since Corvus Belli launch Operation: Icestorm se could read a lots reviews about it. We going to offer our personal review.

Lo primero que hay que decir es que Operacion: Icestorm nos parecía un producto totalmente necesario, ya que para nosotros Infinity es un juego que presentaba muchas barreras para un nuevo jugador.

Además Operation: Icestorm forma sin duda parte de las estrategias comerciales como el desembarco de Corvus Belli al asalto del mercado norteamericano


Afortunadamente el sistema básico de juego de Infinity no es complicado en exceso. Lo que puede presentar dificultades para los nóveles, son las inmumerables reglas especiales y excepciones que encontramos en el manual, no siempre con una maquetación ideal. 

Operación: Icestrom soluciona esto de una manera simple y magistral, a través de una serie de misiones de acercamiento que reducen la escala del juego. Esto permite una digestión de los primeros pasos, que se hacía imprescindible, manteniendo todo el interés de Infinity The Game.

Además de este paso a paso, el juego incluye dos starters, Panaoceania y Nomadas. Realmente el coste de toda Operación: Icestorm queda justificada con estas 14 miniaturas. 90 Euros es prácticamente lo que se pagaría por los starters genéricos y aquí tenemos por añadidura un par de miniaturas limitadas.

Si bien es cierto que Corvus Belli se ha convertido por méritos propios en una de las empresas mas pujantes del mercado. No se la evalúa de la misma forma que a Games Workshop. Para los aficionados sería inconcedible que la compañía británica lanzase al mercado una caja de iniciación con 14 miniaturas y sin un reglamento completo.

From our point of view, Iniity really need a baseic game box. Nowadays, Infity is a game dificult for new games to address. Operation: Icestorm is part of Corvus Belli marketing, now that they are in USA.

Infinty as game is not very dificult. But newbies could have problems with all the special rules and exceptions to the general rules. Operation: Icestrom fix all this problems. Introducing newbies alongs several easy misions, where the players discoverer the game, step step.

For the price of 90€ Operation: Ice Strom box includes too two starters: PanOceania and Nomands. Besides startes have an unlimit miniature per each.

Nowadays Corvus Belli is one of the most booming companies. Anyway we coulnd’t evaluate Corvus Belli as Games Workshop. If the british company launch a ase game just with 14 models and withoud rule book, nobody will be happy with the product.

Infinity-the-game-nomadas-nomads-giraldez-icestorn

Si existía un momento adecuado para que Infinity diera el salto al plástico, era este. La escusa de las limitaciones inerentes al material. para mi ya no es valida. La tecnología permite eludir prácticamente todas las limitaciones clásicas del material como ha demostrados en los últimos tiempos Games Workshop con muchos de sus personajes. Y eso habría permitido crear un set de altisimo nivel con un precio muy inferior sin ninguna duda.

Las miniaturas en si poseen una calidad de esculpido impecable y probablemente se encuentren entre las mejores del mercado. También es cierto que el numero de fallos ha sido mayor en el casteo por culpa de las prisas: Pero Corvus posee un servicio de atención al cliente envidiable con lo cual no debería suponer el menor de los problemas.

Si hay que ponerles una pega es el cambio de escala. Su tamaño es superior al resto de la gama de Infinity. Aunque parece ser que es una decisión tomada de antemano, convirtiéndose en el nuevo estándar para la producción. Las novedades seguirán estos cánones.

From our point of view, Corvus Belli lost the chance to jump in to plastic figures. A basic box is the best product to launch it. Plastic Injection mold technology enable to avoid the old limits and Games Workshop figures is an evident of that.

Operation: IceStrom models have a great desing and maeby is one of the best on the market. Unfortunately, Corvus Belli should be in a hurry and the crafting could be a bit poor. Anyway they have a perfect after sale service.

Corvus Belli take the opportunity of change model scale. From now on miniatures will be a little bit taller.

Infinity-the-game-panaoceania-panaoceanics-giraldez-icestorn


La caja también incluye escenografía de cartón. Muy útil para aquellos que quieren empezar a jugar, aquí que sin demasiado interés para el jugador veterano, o de tienda. De nuevo si la apuesta hubiera sido al completo por el plástico, hubiera permitido una escenografía de muchísima mejor calidad. Deadzone con un precio similar y una escenografía muy superior es un ejemplo de ello.

Cartoon scenery incluyed in Operatión: IceStroms allowed players to play as soon they glue models.In our oppinion plastic scenery it would be a better choice than cartoon. Deadzons with a similar price andto much better scenery is the proof of caroon could be hard and interesing scenery.


Infinity-the-game-panaoceania-panaoceanics-giraldez-icestorn-2Infinity-the-game-nomadas-nomads-giraldez-icestorn

Por ultimo nos enfrentamos al gran punto negro de Icestorm. La falta del reglamento completo. En nuestra opinón este es el gran error de esta intro a Infinity. Se ha generado con ella un laxo de 3 o 4 meses en la que los nuevos jugadores no saben si incorporarse a los últimos coletazos de la segunda edición, o esperar a la tercera.

Games Workshop es un maestro en el manejo de estos tiempos, y su estrategia siempre es a la inversa. Primero el reglamento y luego la caja de inicio. Seguramente son las fechas la que han forzado a Covus a tomar esta decisión, ya que el verano es la mejor época para la producción en masa, pero los problemas causados por esta “falta de planificación” son mas que evidentes.

Operacion Icestorm es un buen producto, Pero al mismo tiempo una inmensa oportunidad perdida de haber generado un producto excepcional que hiciera accesible de verdad el juego a todo el mundo. Tal vez haya sido la falta de experiencia o el miedo, pero indudablemente ademas de luces, tienes muchas sombras.


Finally we must talk about the big problem of Operation: IceStorm. There is not rule book incluyes inside. Nowadays new players don’t now if they sould start with second edition of wait three or four months to the third.

Corvus Belli should learn from Games Workshop. They first launch the rule book and then a starter game. But maeby Corvuls Belli may want to take advantages of summer sales, but we are not really sure about it.

Operation: IceStorm is a good product with its lights and sadhows. Anyway we are sure about Corvuls Belli lost the oportunity to do an outstanding game box for newbies with plastic models and a rulebook.. 


2017-07-20T17:32:56+00:00 By |Tags: , , |1 Comment

About the Author:

oscar lopez
He aquí la fuerza motriz del blog y por quien El Canto de las Espadas existe. Asdarel pinta y realiza las fotografías de estudio de las miniaturas y escenografía que os mostramos en el blog.

One Comment

  1. Kanlayanee Agosto 11, 2015 at 1:35 pm - Reply

    Hello O-12 Podcast team,I just got finished leiisntng to the first podcast and I would like to give you my honest opinion, coming from the perspective of a journalism major at the University of Cincinnati and an amateur recordist. I’m in no way a broadcast expert, but I wanted to explain what angle my critique is coming from not just as a fan, but someone who thinks about the process of media.There was a lot to enjoy about the program stylistically, but I believe it fell flat in content. It’s the first show. I get it. Things naturally get better and I know you have ideas to add. But I think you may have the wrong idea about who your target audience is. For someone who writes for a magazine or a successful blog, whether or not you connect with that audience is the difference between getting published and getting rejected. It’s based on instinct alone, but I don’t believe the majority of your audience needs to be taught what an ARO is. And for some of that basic rules discussion, the videos are a better medium for that sort of explanation. There are a lot of (relatively) seasoned players who I think will make up the core of your regular audience, and your program should be aimed directly at them.That’s not to say you shouldn’t be newbie friendly. In fact, something like a hobby section (which you’ve announced you would do) has broad appeal. A short segment (probably within the first half-hour of the show before a confused person might tune out, newbie mail questions?) should be devoted to the basic stuff, but using 1/4 of your total time is not going to make someone like me stay tuned (and I’m not even THAT experienced).A few things I really liked:-The talk was pleasant. It had a good rhythm and tempo, entertaining candor, no unnecessary stalls or wasted time. You all don’t sound like four idiots playing with microphones.-The audio itself was ultra-audible (great tonal quality) with a great illusion of space, which is more important than most people realize. I would say that (Chad?) sounds quite a bit more distant and echoed than the rest of you, which is great for short candor, but when he is actually saying something important, make sure he moves a bit closer to the mic (without eating it).-The segments you have and are planning to have work. Suggestions on where to go will follow.So here’s my suggestion on content lineup:-Welcome, Preview of program.-Headlines (new models, rules, important tourney results, upcoming major tournies, etc.) -> You can move longer discussions to later in the show.-What you did last weekend, what are the hosts up to “we had an awesome game between… I shot him in the eye… It just made me really appreciate rule X…” Why are you excited about this game?-Faction/Model Profile (fluff. Not everyone reads it, especially things other than their factions. It’s newbie friendly.-Newbie question (or just explain something simple about the nature of the game. Reach for the newbies here.)-Voice interview (You have a lot of forum “celebrities” you can tap into. Start with Magno who organized the GenCon tourney. What are people doing to promote Infinity?)-Hobby segment (painting, conversion, terrain)-College (keep this segment for the already initiated. Assume your listener has played more than a few games.)-Announcements (you have a huge opportunity to crowd source from the forums. Find out where the smaller tournaments are, what people are up to, should be rather short)-Preview next show, sign off.So that was basically a thesis. Sorry. It won’t even break my heart if you take nothing from this. But I’ve given you a complete thought about what I would personally like to hear. I wish you all the best of luck,Aaron Mevis (aka Melvin McSnatch)

Deja un comentario

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies